Monday, April 25, 2011

Source Code (+Trailer)


Source Code is a 2011 American sci-fi/mystery/thriller film directed by Duncan Jones. The film tells about Captain Colter Stevens (Jake Gyllenhaal) who is a decorated army helicopter pilot. Stevens is on a mission to locate the maker of a bomb which exploded and destroyed a train headed into Chicago. An Air Force officer Capt. Colleen Goodwin (Vera Farmiga) explains to Stevens through a computer screen that he is inside the Source Code, a program that allows him to take over someone's body in his or her last eight minutes of life.
Stevens expected to find the bomb, discover who built it and report it to Goodwin so that they can prevent another bomb from exploding. Stevens sent back to the past for a several times to accomplish the mission, he is always awaken in the past as Sean Fentress, a teacher, who is sit across from a woman named Christina Warren (Michelle Monaghan). He sent back again and again untill he finds something confusing.
Source Code was released on April 1, 2011 in North America and Europe by Summit Entertainment.


Source Code adalah film yang bertemakan sci-fi/misteri/thirller, film ini di sutradarai oleh Duncan Jones.
Source Code bercerita tentang Colter Stevens yang ditugaskan untuk menemukan siapa yang menaruh bom di kereta yang meledak saat menuju Chicago. Stevens berada di dalam Source Code yang membuatnya dapat mengambil alih kesadaran seseorang dalam 8 menit sisa hidup orang tersebut. Stevens diharapkan dapat menemukan bom, menyelidiki siapa yang membuatnya dan melaporkannya kepada Colleen Goodwin, seorang petugas Air Force. Dengan laporan-laporan tersebut diharapkan mereka dapat mencegah bom berikutnya yang akan meledak lebih besar lagi.
Stevens dikirim ke masa lalu dan terbangun berada di dalam tubuh seorang guru Sean Fentress, duduk berseberangan dengan seorang wanita bernama Christina Warren.
Stevens dikirim berkali-kali ke masa lalu dan membuatnya terpikir bagaimana dia bisa ditugaskan dalam misi ini, dan hal ini membuatnya bingung hingga akhirnya ia mencoba mencari tahu dan berhasil menemukan sesuatu yang mencengangkan.
Source Code sudah rilis di North America dan Eropa pada tanggal 1 April 2011, dan kemungkinan akan tayang di Indonesia akhir April atau awal Mei.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...